Back

Grădinița Montessori Timișoara

instituție de învățământ acreditată MEN

În Grădinița Montessori Timișoara clasele sunt formate din copii de vârste diferite, acestea acoperind un interval de trei ani (3-6 ani).

O astfel de grupă (3-6 ani) se alcătuiește treptat, an de an, ajungând să acopere echilibrat toate cele trei vârste. Clasa crește organic, nucleul deja format asimilându-i firesc pe noii veniți.

Grupele mixte sunt un element specific extrem de important în pedagogia Montessori, reprezentând unul dintre criteriile de bază în evaluarea făcută de către organizațiile internaționale în domeniu (în vederea obținerii acreditărilor).

În fapt, nu se poate vorbi de o veritabilă clasă Montessori fără acest sistem.

“Activitatea noastră ca adulți nu constă în predare, ci în ajutorarea minții copilului în opera ei de auto-dezvoltare”
– Maria Montessori

Copii participând la o activitate de grup în Grădinița Montessori Haus Timișoara.
Copii folosind materiale Montessori pentru dezvoltarea abilităților motorii fine
Copiii învață cu adevărat în ritm propriu la Gradinita Montessori
Motivația pentru învățare și atracția naturală a copilului pentru noi descoperiri in cadrul Gradinitei Montessori Timisoara

De ce grupe mixte și care sunt beneficiile?

Unul dintre principalele motive de îngrijorare pentru părinți îl reprezintă numărul mare de copii.

Obișnuiți cu sistemul tradițional, în care mai puțini copii înseamnă că educatoarea va avea mai mult timp pentru fiecare în parte, abordarea aceasta îi nedumerește.

Diferența este însă că pedagogiile în care un număr mic de copii este un element pozitiv sunt cele care pleacă de la premiza că educatorul este sursa de informații, centrul instruirii, ceea ce este fundamental diferit în abordarea Montessori. Aici educatorul are un rol esențial, însă secundar: el îndrumă și susține copilul în dezvoltarea sa, intervenind doar atunci când este nevoie.

GRUPELE MONTESSORI - O COMUNITATE LA SCARĂ MAI MICĂ

Odată formată, o astfel de grupă va primi anual doar câțiva elevi noi, astfel încât în medie două treimi din copii revin în aceeași clasă, ale cărei reguli și obiceiuri le cunosc deja, pentru a se reîntâlni cu vechi prieteni.

În acest mod se asigură continuitatea și stabilitatea, formându-se sentimentul de apartenență la un grup unit și rezultând o comunitate.

Un alt motiv de îngrijorare pentru părinți este legat de diferența de vârstă, considerându-se că ”cei mici îi vor trage în jos pe cei mai mari” și invers.

Însă pedagogia Montessori susține perioadele senzitive ale fiecărui copil în parte iar acest lucru înseamnă că nu poți forța un copil dincolo de nivelul la care îl situează nevoia sa interioară. Dimpotrivă, grupele mixte permit copilului să își găsească mai mereu un partener de lucru, un alt copil mânat de interese similare și aflat la un nivel apropiat și astfel dezvoltarea individuală nu cunoaște bariera vârstei.

Copiii învață cu adevărat în ritm propriu, neexistând un parcurs educațional fix pe care toată clasa să fie obligată să îl urmeze în același timp – fiecare copil are libertatea de a petrece cât timp simte că este necesar la fiecare etapă în parte.

Copiii mai mari dintr-o clasă Montessori îi ajută adesea pe copiii mai mici. Acest lucru îi transformă automat în liderii clasei, oferindu-le prilejul de a exersa răbdarea și toleranța, devenind mai responsabili. În plus, făcând la rândul lor prezentări și explicând diferite concepte, își consolidează propriile cunoștințe (cel mai bine învățăm explicând altora). La rândul lor, începătorii asimilează informații noi prin observarea copiilor mai mari lucrând cu diverse materiale și imită comportamentul acestora în diverse situații, tratându-i ca pe niște modele. Se încurajează colaborarea și experiențele sociale, dezvoltarea depășind nivelul acumulării de informații (având loc în plan social, intelectual și emoțional).

Diferența aceasta de vârstă devine astfel extrem de importantă, iar Maria Montessori a observat că intervalul de trei ani este cel ideal (un singur an diferență, de exemplu, nu este suficient pentru ca elevii să se perceapă conform raportului de ”mai mare/ mai mic”).

 În cei trei ani fiecare copil va traversa treptat fiecare etapă, consolidându-și cunoștințele și evoluând în plan personal.

Corp didactic grădinița Montessori

Hermione Mihai

Hermine

Mihai

Pedagog Montessori, Grupa Iris Mov

profil profesoara

Ramona

Ciocan

Asistent Montessori, Grupa Nuferi Roz


Formular de Vizitare

Dacă doriți să vizitați Liceul Montessori Timișoara, vă rugăm să completați formularul alăturat și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru programare.

Vă mulțumim!

    Scrie textul de mai jos
    captcha