Back

Școala Gimnazială Montessori Timișoara

instituție de învățământ acreditată MEN

Alternativa pedagogica „Montessori” a aparut la inceputul anului 1907, prin infiintarea primei institutii, „Casa dei Bambini” („Casa Copiilor”), in care s-a experimentat cu succes o noua metoda de educatie initiata de Maria Montessori, pedagog si medic italian.

Practicata timp de 100 de ani in educatia copiilor, de pe toate continentele, indiferent de rasa, etnie, clasa sociala, stare de sanatate, capacitate intelectuala sau nivel cultural, Metoda Montessori si-a dovedit valabilitatea si actualitatea, iar rezultatele bune obtinute garanteaza pentru calitatea acestui mod alternativ de educatie.

Modelul pedagogic Montessori pune copilul in centrul tuturor activitatilor didactice si educative.

Acesta invata intr-un mediu din care competitia este exclusa, un mediu care il sustine in permanenta, un mediu in care se acorda maxima importanta respectarii individualitatii fiecarui copil si intereselor specifice varstei.

Maria Montessori a demonstrat ca fiecare copil este o personalitate unica, independenta, care invata cel mai usor prin activitate individuala practica.

La Școala Primară & Gimnazială Montessori din Timișoara oferim copiilor educație Montessori de calitate, bazată pe programa Montessori aprobată în România (prin Ordinul Ministrului nr 6142/1.11.2011) – care urmează standardul Montessori internațional, curriculum-ul elaborat de colectivul de pedagogi Montessori Timisoara, care curpinde grupele de varsta 0 – 6 si 6 -12 ani, a fost aprobat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului din Romania. Toate școliile Montessori din România beneficiază acum de acest curiculum.

„Acest curriculum aprobat este o dubla satisfactie a unei munci intense, de ani de zile, pasiunea noastra pentru pedagogia Montessori, pe care o investim in copiii pe care ii educam aici, la Timisoara, deschide acum si un drum national, pe care speram ca tot mai multi sa simta nevoia sa paseasca. Maria Montessori ramane o maestra in educatia copilului, un ghid eficient atat pentru pedagogi, educatori, invatatori si profesori, cat si pentru parinti. „

– Laura Caraiman, Fondator Montessori Haus Timisoara

Montessori Timișoara - primul proiect Montessori european

Montessori Timișoara este primul proiect Montessori european care a reusit acest lucru. In Europa inca nu exista un curriculum Montessori aprobat de vreun minister.

Aceasta premiera nationala si europeana reprezinta o realizare importanta nu doar pentru Montessori Haus Timisoara, dar si pentru invatamantul romanesc.

Munca de ani si ani a colectivului nostru, care si-a dedicat energia, cunoasterea si timpul, dincolo de indatoririle zilnice ale activitatilor de la grupele de copii, pentru a redacta acest curriculum devenit acum national, este, fara doar si poate, un pas important pentru educatia din Romania. 

Toate proiectele Montessori din Romania pot beneficia de acest curriculum elaborat de Montessori Haus Timisoara.

La Școala Montessori nu există note, iar copiii se simt în largul lor, vin și își iau singuri materialele didactice, se ajută între ei, iar atunci când nu știu ceva nu le e frică să întrebe.

La Montessori, copiilor nu le e frică să fie creativi, inovativi. Ba din contră. Copiii se simt în largul lor, iar creativitatea este la loc de cinste…

Între  6 și 12 ani copilul trece prin numeroase transformări fizice și psihice, acest interval fiind cunoscut în abordarea Montessori sub numele de ”planul doi de dezvoltare”.

Este o nouă etapă în dezvoltarea copilului, o perioadă de intense acumulări, cu caracteristici proprii – iar Maria Montessori a gândit un curriculum care să răspundă acestor caracteristici, apelând la abilitățile pe care copilul le dezvoltă în această perioadă și susținând dezvoltarea lor. Într-o școală Montessori se regăsesc elementele fundamentale ale acestei pedagogii însă caracteristicile acestui interval de vârstă implică și diferențe în abordare.

O ZI DIN VIAȚA UNUI COPIL DE LA ȘCOALA MONTESSORI DIN TIMIȘOARA

    Intrăm la grupa în care învață copiii de clasa zero, clasa I și a II-a, la Școala Montessori. Pedagogul este printre copii și le explică acestora pe hartă unde se află diferite țări. Totul se desfășoară într-un mod relaxant. Copiii sunt la un covoraș și găsesc tot felul de țări pe harta lumii, iar unde nu știu întreabă pedagogul sau colegii. Trei copii stau la o masă și învață, prin intermediul unui joc, tabla înmulțirii. Unul dintre cei mici deja o știe, și mai repetă cu cele două colege, care acum îi deprind tainele.

Copiii îngrijesc întreg mediul înconjurător și își aleg sarcini în administrarea sălii. Sunt copii care vin mai devreme tocmai pentru că sarcina lor este să pună masa, ei își aleg aceste servicii.

Unii vin, pun masa, alții intră în sală și vor să citească. Sunt tot felul de materiale didactice variate pe rafturile sălii, ei iau materialul singuri, se pun și studiază. Dacă este vorba despre un material pe care copiii știu că nu îl cunosc așa cum trebuie, îl iau de atâtea ori până când îl aprofundează.

Foarte mulți copii i-au materiale de citit sau orice fel de materiale, ortografie, geografie. Cei mai mici au puzzle-uri, lucrează senzorial. Pot să le deseneze, își dezvoltă motricitatea mâinii”.

Dimineața, în jurul orei opt, după ce copiii termină de citit, mănâncă, în timp ce o parte din grupă are cercul de dimineață, cam 40 de minute, unde pedagogul lansează teme de studiu, aduce anumite subiecte în centrul atenției, cum ar fi gramatică, matematică, geografie, istorie și alte discipline sau discută teme organizatorice.

Apoi încep prezentările, pe care le face pedagogul. Li se prezintă diferite materiale care mijlocesc cunoașterea unor unități de învățare. Copiii au însă libertatea de a alege ce doresc să studieze în momentul respectiv, cu cine, unde și pentru cât timp. Un copil mare care știe tabla înmulțirii sau împărțirii o poate prezenta unuia mai mic.

Prima parte a cursurilor se termină la amiază. Miezul zilei este timpul în care își fac sarcinile și ies în curte, au timp cam o oră să se recreeze, să stea în aer liber.

După-amiaza au sport, sau alte activități extracuriculare, cum ar fi mindlab, percuție, jocuri Catan, karate, educatie finaciara  Este și un club sportiv la care copiii merg. La sala de sport, începând cu ora 17, copiii practică dansuri, judo, tot felul de activități.

De la 14 la 15 începe cititul in limba germană, 45 de minute. După-amiaza au timp să-și termine și activitățile începute dimineața.

Corp Profesoral Școala Primară Montessori

Ghiorghiu Edith Montessori

Edith Francisca

Gheorghiu

Director si Pedagog Montessori

WhatsApp_Image_2023-08-10_at_20.55.18-removebg-preview

Cristina

Csergezan

Asistent Pedagog Montessori

Marijana Okolisan Montessori Haus Timisoara

Marijana

Okolișan

Asistent Pedagog Montessori

Andra Chiusbaian pedagog Montessori

Andra

Chiuzbăian

Pedagog Montessori

Szollosi Ana Maria Asistent Pedagog Montessori

Ana Maria

Szollosi

Asistent Pedagog Montessori

Țuț Marieta asistent pedagog Montessori

Marieta

Țuț

Asistent Pedagog Montessori

WhatsApp_Image_2023-08-10_at_13.35.27-removebg-preview

Lara

Piscoi

Pedagog Montessori

lavinia gustere montessori

Lavinia

Guștere

Pedagog Montessori

Riderika Balaj Asistent Montessori

Friderika

Balaj

Asistent Pedagog Montessori

profil profesoara

Alina

Istrate

Asistent Pedagog Montessori

Claudia Ion asistent pedagog montessori

Claudia

Ion

Asistent Pedagog Montessori

WhatsApp_Image_2023-08-10_at_14.18.56-removebg-preview

Elena

Roșian

Asistent Pedagog Montessori

Corp Profesoral Școala Gimnazială Montessori

profil profesoara

Alina

Hlatki

Profesor Limba germană

profil profesoara

Rebeca

Ostan

Profesor Biologie

profil profesor

Raoul

Gordean

Profesor Educație antreprenorială

profil profesoara

Florentina

Pintea

Profesor TIC, Informatică

profil profesoara

Elena

Bărbușu

Profesor Geografie

profil profesor

Călin

Timoc

Profesor Educație tehnologică și aplicații practice; Istorie

profil profesor

Cătălin Șipoș

Timoc

Profesor TIC (Tehnologia Informației și a Comunicațiilor)

WhatsApp_Image_2023-08-10_at_16.28.33-removebg-preview

Rozina

Martinescu

Asistent Pedagog Montessori

252162313_10221305428805548_5661091669674748503_n-removebg-preview

Lavinia

Bratu

Profesor Psihologie

Bercea Lacrămioara Profesor limba română montessori

Lăcrămioara

Bercea

Profesor limba română

florica pușcaș montessori

Florica Maria

Pușcaș

Profesor Limba română

Stuparu Daniela Profesor Germană

Daniela Valentina

Stuparu

Profesor Limba germană

Jinaru Dobos Geanina Profesor Limba Engleză Montessori

Geanina

Jinaru-Doboș

Profesor Limba engleză

Vale Olivia Profesor Matematică Tic Montessori

Olivia

Vale

Profesor Matematică & TIC

Purdea Cristina Profesor Fizică

Cristina

Purdea

Profesor Fizică

Bestea Stefan Gheorghe Montessori

Ștefan Gheorghe

Beștea

Profesor Fizică

Ianculescu Florina profesor chimie

Florina

Ianculescu

Profesor Chimie

Glăvan Ciprian Profesor Istorie Geografie Montessori

Ciprian

Glăvan

Profesor Istorie & Geografie

lavinia gustere montessori

Lavinia

Guștere

Profesor Educație tehnologică

Garoiu Diana Lorena Profesor Educație Plastică Montessori

Diana Lorena

Garoiu

Profesor Educaţie plastică

alina medelean montessori

Alina

Medelean

Profesor Biologie

Samoila V. Elena profesor pian montessori

Elena

Samoilă

Profesor Educație Muzicală, Pian

Săbăduș Vasile Profesor Educație fizică role karate

Vasile Sebastian

Săbăduș

Profesor Educație fizică, role, karate


Formular de Vizitare

Dacă doriți să vizitați școala gimnazială Montessori Haus, vă rugăm să completați formularul alăturat și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru programare.

Vă mulțumim!

    Scrie textul de mai jos
    captcha