Școala Gimnazială Montessori Timișoara
instituție de învățământ acreditată MEN
Alternativa pedagogica „Montessori” a aparut la inceputul anului 1907, prin infiintarea primei institutii, „Casa dei Bambini” („Casa Copiilor”), in care s-a experimentat cu succes o noua metoda de educatie initiata de Maria Montessori, pedagog si medic italian.
Practicata timp de 100 de ani in educatia copiilor, de pe toate continentele, indiferent de rasa, etnie, clasa sociala, stare de sanatate, capacitate intelectuala sau nivel cultural, Metoda Montessori si-a dovedit valabilitatea si actualitatea, iar rezultatele bune obtinute garanteaza pentru calitatea acestui mod alternativ de educatie.
Modelul pedagogic Montessori pune copilul in centrul tuturor activitatilor didactice si educative.
Acesta invata intr-un mediu din care competitia este exclusa, un mediu care il sustine in permanenta, un mediu in care se acorda maxima importanta respectarii individualitatii fiecarui copil si intereselor specifice varstei.
Maria Montessori a demonstrat ca fiecare copil este o personalitate unica, independenta, care invata cel mai usor prin activitate individuala practica.
La Școala Primară & Gimnazială Montessori din Timișoara oferim copiilor educație Montessori de calitate, bazată pe programa Montessori aprobată în România (prin Ordinul Ministrului nr 6142/1.11.2011) – care urmează standardul Montessori internațional, curriculum-ul elaborat de colectivul de pedagogi Montessori Timisoara, care curpinde grupele de varsta 0 – 6 si 6 -12 ani, a fost aprobat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului din Romania. Toate școliile Montessori din România beneficiază acum de acest curiculum.

– Laura Caraiman, Fondator Montessori Haus Timisoara





Montessori Timișoara - primul proiect Montessori european
Montessori Timișoara este primul proiect Montessori european care a reusit acest lucru. In Europa inca nu exista un curriculum Montessori aprobat de vreun minister.
Aceasta premiera nationala si europeana reprezinta o realizare importanta nu doar pentru Montessori Haus Timisoara, dar si pentru invatamantul romanesc.
Munca de ani si ani a colectivului nostru, care si-a dedicat energia, cunoasterea si timpul, dincolo de indatoririle zilnice ale activitatilor de la grupele de copii, pentru a redacta acest curriculum devenit acum national, este, fara doar si poate, un pas important pentru educatia din Romania.
Toate proiectele Montessori din Romania pot beneficia de acest curriculum elaborat de Montessori Haus Timisoara.
La Școala Montessori nu există note, iar copiii se simt în largul lor, vin și își iau singuri materialele didactice, se ajută între ei, iar atunci când nu știu ceva nu le e frică să întrebe.
La Montessori, copiilor nu le e frică să fie creativi, inovativi. Ba din contră. Copiii se simt în largul lor, iar creativitatea este la loc de cinste…
Între 6 și 12 ani copilul trece prin numeroase transformări fizice și psihice, acest interval fiind cunoscut în abordarea Montessori sub numele de ”planul doi de dezvoltare”.
Este o nouă etapă în dezvoltarea copilului, o perioadă de intense acumulări, cu caracteristici proprii – iar Maria Montessori a gândit un curriculum care să răspundă acestor caracteristici, apelând la abilitățile pe care copilul le dezvoltă în această perioadă și susținând dezvoltarea lor. Într-o școală Montessori se regăsesc elementele fundamentale ale acestei pedagogii însă caracteristicile acestui interval de vârstă implică și diferențe în abordare.
O ZI DIN VIAȚA UNUI COPIL DE LA ȘCOALA MONTESSORI DIN TIMIȘOARA
Intrăm la grupa în care învață copiii de clasa zero, clasa I și a II-a, la Școala Montessori. Pedagogul este printre copii și le explică acestora pe hartă unde se află diferite țări. Totul se desfășoară într-un mod relaxant. Copiii sunt la un covoraș și găsesc tot felul de țări pe harta lumii, iar unde nu știu întreabă pedagogul sau colegii. Trei copii stau la o masă și învață, prin intermediul unui joc, tabla înmulțirii. Unul dintre cei mici deja o știe, și mai repetă cu cele două colege, care acum îi deprind tainele.
Copiii îngrijesc întreg mediul înconjurător și își aleg sarcini în administrarea sălii. Sunt copii care vin mai devreme tocmai pentru că sarcina lor este să pună masa, ei își aleg aceste servicii.
Unii vin, pun masa, alții intră în sală și vor să citească. Sunt tot felul de materiale didactice variate pe rafturile sălii, ei iau materialul singuri, se pun și studiază. Dacă este vorba despre un material pe care copiii știu că nu îl cunosc așa cum trebuie, îl iau de atâtea ori până când îl aprofundează.
Foarte mulți copii i-au materiale de citit sau orice fel de materiale, ortografie, geografie. Cei mai mici au puzzle-uri, lucrează senzorial. Pot să le deseneze, își dezvoltă motricitatea mâinii”.
Dimineața, în jurul orei opt, după ce copiii termină de citit, mănâncă, în timp ce o parte din grupă are cercul de dimineață, cam 40 de minute, unde pedagogul lansează teme de studiu, aduce anumite subiecte în centrul atenției, cum ar fi gramatică, matematică, geografie, istorie și alte discipline sau discută teme organizatorice.
Apoi încep prezentările, pe care le face pedagogul. Li se prezintă diferite materiale care mijlocesc cunoașterea unor unități de învățare. Copiii au însă libertatea de a alege ce doresc să studieze în momentul respectiv, cu cine, unde și pentru cât timp. Un copil mare care știe tabla înmulțirii sau împărțirii o poate prezenta unuia mai mic.
Prima parte a cursurilor se termină la amiază. Miezul zilei este timpul în care își fac sarcinile și ies în curte, au timp cam o oră să se recreeze, să stea în aer liber.
După-amiaza au sport, sau alte activități extracuriculare, cum ar fi mindlab, percuție, jocuri Catan, karate, educatie finaciara Este și un club sportiv la care copiii merg. La sala de sport, începând cu ora 17, copiii practică dansuri, judo, tot felul de activități.
De la 14 la 15 începe cititul in limba germană, 45 de minute. După-amiaza au timp să-și termine și activitățile începute dimineața.

Corp Profesoral Școala Primară Montessori
Corp Profesoral Școala Gimnazială Montessori

Alina
Profesor Limba germană

Rebeca
Profesor Biologie

Raoul
Profesor Educație antreprenorială

Florentina
Profesor TIC, Informatică

Elena
Profesor Geografie

Călin
Profesor Educație tehnologică și aplicații practice; Istorie

Cătălin Șipoș
Profesor TIC (Tehnologia Informației și a Comunicațiilor)

Rozina
Asistent Pedagog Montessori

Lavinia
Profesor Psihologie
Formular de Vizitare
Dacă doriți să vizitați școala gimnazială Montessori Haus, vă rugăm să completați formularul alăturat și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru programare.
Vă mulțumim!