Pedagogia Montessori – Liceul Montessori Timișoara
Ca profesor, ca pedagog, ca dascăl, te găsești în slujba elevului tău cu tot ceea ce faci, știi, simți, cu tot ceea ce ești. Tocmai de aceea, profesia noastră nu este doar o meserie, ci o cale. Este un drum pe care noi îl parcurgem împreună cu copiii pe care îi însoțim cu atenție și responsabilitate în perioade importante ale vieții lor.
Origini
Un nume emblematic pentru pedagogia mondială – Maria Montessori, medic și pedagog italian, a creat o metodă specială de educare, având ca principiu de bază autoeducarea și aplicarea celor învățate direct, nemediat.
Teoria pedagogiei Montessori
În pedagogia Montessori copilul învață descoperind singur și ghidat de pedagog. Pe de altă parte, pedagogia Montessori îi oferă copilului ocazia de a fi la rândul lui pedagog.
Funcționând în echipe mixte ca vârstă, el are ocazia să ofere suport celor mai mici decât el și învață predând, consolidând astfel informațiile pe care le recunoaște prin predare.
Grupe mixte ca vârstă
Potrivit pedagogiei Montessori, copiii doresc să învețe, să scrie și să citească. Doresc să desfășoare activități într-un mod repetat. Copiii doresc să fie independenți și au o capacitate îndelungată de concentrare. Maria Montessori a descoperit, după observarea atentă și îndelungată a copiilor, că fiecare copil este o personalitate unică, independentă, care învață cel mai ușor prin acționarea proprie.
Copilul și implicit nevoile lui individuale, reprezintă esența pedagogiei Montessori. În funcție de stadiu sau de dezvoltare, copilul prezintă interese diferite și variate, care îi stabilesc motivația pentru învățare.
Pedagogul Montessori
Pedagogul este un ghid, un facilitator, întotdeauna prezent, discret și atent, iese în față doar când îi este solicitat ajutorul. Rolul adultului în pedagogia Montessori este în primul rând de a oferi ajutor atunci când îi este cerut. El conduce și susține copilul pe drumul său. Îl ajută să-și clădească personalitatea și să se integreze din punct de vedere social.
Pedagogia Montessori – activitate frontală
Sarcinile cele mai importante ale unui pedagog Montessori sunt:
- atenția față de necesitățile fiecărui copil în parte;
- observarea atentă;
- prezentarea materialelor de lucru potrivite, la momentul cel mai potrivit;
- valorificarea clipei de magie, în care copilul manifestă interes maxim față de o anume activitate;
- stabilirea limitelor și ajutorul acordat pentru respectarea consecventă a regulilor.
Pedagogul îi pregătește copilului mediul, îi pune la dispoziție arsenalul de oportunități și de provocări, astfel încât acesta să aleagă în funcție de propria lui predispoziție de moment și alegere ce anume dorește să facă.
Mediul pregătit
Mediul pregătit este creat nu doar prin materialele așezate ordonat pe rafturi accesibile și mobilier adecvat vârstei, ci la fel de important, printr-o atmosferă plăcută, relaxată, în care copiii și adulții să se simtă confortabil.Întotdeauna ne face o placere deosebită să primim oaspeţi şi vizitatori în instituţia noastră de învăţământ. Dacă doriţi să ne faceţi o vizită, să vedeţi în ce mediu se bucură, învaţă şi se dezvoltă copiii noştri, vă rugăm să vă programaţi o vizită completând formularul de mai jos.
Formular de Vizitare
Vă rugăm să completați datele dvs. din formularul alăturat și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru programare.
Vă mulțumim!