Back

Pedagogia Montessori – Liceul Montessori Timișoara

Ca profesor, ca pedagog, ca dascăl, te găsești în slujba elevului tău cu tot ceea ce faci, știi, simți, cu tot ceea ce ești. Tocmai de aceea, profesia noastră nu este doar o meserie, ci o cale. Este un drum pe care noi îl parcurgem împreună cu copiii pe care îi însoțim cu atenție și responsabilitate în perioade importante ale vieții lor.

Origini

Un nume emblematic pentru pedagogia mondială – Maria Montessori, medic și pedagog italian, a creat o metodă specială de educare, având ca principiu de bază autoeducarea și aplicarea celor învățate direct, nemediat.

Teoria pedagogiei Montessori

În pedagogia Montessori copilul învață descoperind singur și ghidat de pedagog. Pe de altă parte, pedagogia Montessori îi oferă copilului ocazia de a fi la rândul lui pedagog.

Funcționând în echipe mixte ca vârstă, el are ocazia să ofere suport celor mai mici decât el și învață predând, consolidând astfel informațiile pe care le recunoaște prin predare.

Grupe mixte ca vârstă

Potrivit pedagogiei Montessori, copiii doresc să învețe, să scrie și să citească. Doresc să desfășoare activități într-un mod repetat. Copiii doresc să fie independenți și au o capacitate îndelungată de concentrare. Maria Montessori a descoperit, după observarea atentă și îndelungată a copiilor, că fiecare copil este o personalitate unică, independentă, care învață cel mai ușor prin acționarea proprie.

Copilul și implicit nevoile lui individuale, reprezintă esența pedagogiei Montessori. În funcție de stadiu sau de dezvoltare, copilul prezintă interese diferite și variate, care îi stabilesc motivația pentru învățare.

Pedagogul Montessori

Pedagogul este un ghid, un facilitator, întotdeauna prezent, discret și atent, iese în față doar când îi este solicitat ajutorul. Rolul adultului în pedagogia Montessori este în primul rând de a oferi ajutor atunci când îi este cerut. El conduce și susține copilul pe drumul său. Îl ajută să-și clădească personalitatea și să se integreze din punct de vedere social.

Pedagogia Montessori – activitate frontală

Sarcinile cele mai importante ale unui pedagog Montessori sunt:

  • atenția față de necesitățile fiecărui copil în parte;
  • observarea atentă;
  • prezentarea materialelor de lucru potrivite, la momentul cel mai potrivit;
  • valorificarea clipei de magie, în care copilul manifestă interes maxim față de o anume activitate;
  • stabilirea limitelor și ajutorul acordat pentru respectarea consecventă a regulilor.

Pedagogul îi pregătește copilului mediul, îi pune la dispoziție arsenalul de oportunități și de provocări, astfel încât acesta să aleagă în funcție de propria lui predispoziție de moment și alegere ce anume dorește să facă.

 

„Primul lucru pe care-l cere educația este asigurarea unui mediu înconjurător în care copilul să își poată dezvolta puterile ce-i sunt date de la natură.” – Maria Montessori
 

Mediul pregătit

  Mediul pregătit este creat nu doar prin materialele așezate ordonat pe rafturi accesibile și mobilier adecvat vârstei, ci la fel de important, printr-o atmosferă plăcută, relaxată, în care copiii și adulții să se simtă confortabil.  

Întotdeauna ne face o placere deosebită să primim oaspeţi şi vizitatori în instituţia noastră de învăţământ. Dacă doriţi să ne faceţi o vizită, să vedeţi în ce mediu se bucură, învaţă şi se dezvoltă copiii noştri, vă rugăm să vă programaţi o vizită completând formularul de mai jos.

 

Formular de Vizitare

Vă rugăm să completați datele dvs. din formularul alăturat și vă vom contacta în cel mai scurt timp pentru programare.

Vă mulțumim!

    Scrie textul de mai jos
    captcha